Hemgjord müsli


Filmjölk med hemgjord müsli, hackat äpple & skivad banan.

Dagens frukost blev riktigt lyxig! Eller är det bara jag som tycker att hemgjord müsli är riktig lyx? Förut hade vi alltid det hemma, för det är superenkelt att göra, men sen kom jag av mig. Nu har jag i alla fall gått och suktat efter det ett tag, så igårkväll tog jag mig i kragen.
Jag brukar utgå ifrån Annas recept i Kärlek, Oliver & Timjan, men igår var det många ingredienser som fattades så jag trixade lite med receptet. För en gångs skull blev det lyckat! Extra mycket valnötter i brist på solrosfrön, helt bovete som ger lite extra krispighet och rågkross för något att tugga i. Sötad med lite honung och rostad i ugnen!

(Här finns grundreceptet)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0