Bovetegröt

Imorse åt jag bovetegröt till frukost. Eller, det var inte så länge sen - jag vaknade klockan 10. Vilket är väldigt ovanligt för att vara mig, men det beror nog på att jag fortfarande är lite krasslig. Krasslig och uttråkad...
Bovetegröten var i alla fall riktigt god! Jag åt den med mjölk, ett tärnat äpple och krossat linfrö. Fast konsistensen var rätt konstig. Jag gjorde på boveteflingor, och dom löstes upp helt! Så det blev liksom en finkornig mannagrynsgröt i konistensen.

Bovetegröt, 1 port.
½ dl boveteflingor
1 ½ dl vatten
salt efter smak

Värm i micron på högsta effekt i ca 2 och en halv minut. Servera med frukt/sylt, nötter/frön och mjölk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0