Chokladmousse med bär

Ja, om man kollar på ingredienserna så ser det lite... äckligt ut. Det tyckte jag med. Men jag lovar, om du inte berättar för någon vad som är i kommer ingen att kunna lista ut det. Inte ens min yngsta lillasyster kunde det - och hon är riktigt kräsen med vad hon stoppar i sig (det får inte vara för nyttigt liksom).
Tro mig, trots att den är annorlunda så var den här desserten väldigt uppskattad!

(Receptet kommer ursprungligen från ICA, och bilden är lånad därifrån)

4-6 port.
3 mogna avo
cador
1 ½ dl kakao
½ dl vatten
1 dl honung
1 citron

bär till servering*

Skala och kärna ur avocadorna. Lägg i en skål tillsammans med kakao, vatten och honung. Mixa till en jämn smet (var noga!) och smaka av med pressad juice från citronen.
Lägg upp i små glas/koppar och toppa med bär. Servera genast eller förvara i kylen en stund. Njut!


* Jag använde frysta "Trädgårdsbär" från Coop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0