Sockerfria muffins

12 st muffins
4 msk rapsolja
225 gram vetemjöl (ca 3 ¾ dl)
1 msk bakpulver
1 msk kakaopulver
½ tsk kryddpeppar
2 stora ägg
1 ¾ dl apelsinjuice
40 gram bär

1 Olja fördjupningarna i en muffinsplåt eller ställ i pappersformar i den. Sätt ugnen på 200°c. Blanda vetemjöl, kryddpeppar, kakao och bakpulver i en skål.
2 Vispa ihop ägg och olja i en annan skål. Häll i apelsinjuice och bär och blanda försiktigt. Rör ihop med de torra ingredienserna, men inte för mycket - det får gärna finnas lite klumpar.
3 Fördela muffinssmeten i fördjupningarna till ca två tredjedelar och grädda muffinsen i ca 20 minuter eller tills de rest sig och blivit gyllenbruna. Njut!

♥ TIPS! Om jag skulle baka muffinsen igen skulle jag nog ha i lite hackad, mörk choklad, för även om jag inte vill ha någon sockerchock så tycker jag inte riktigt att det är någon idé att baka muffins om de inte är ett dugg söta. Annars kan man ju ha i mer bär, det är antagligen också gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0