Fruitus Organic Mixed Berry & Oat Bar

Jag är, efter att ha blivit matad med bars som min farmor tog med från England när jag var liten - därifrån kommer även min Weetabix-kärlek - ett riktigt barsfreak. Men utbudet i Sverige är ju lite mer begränsat utbud än i England, och de bars jag har testat (Eat Natural's Almond, Apricots & Yoghurt Coating och Special K Bliss) smakar godis. Och det är ju jättebra om det är godis man vill äta, men när jag äter bars brukar det vara för att jag vill ha ett snabbt mellis.


Senast testade jag i alla fall
denna, "Fruitus Organic Mixed Berry & Oat Bar" - och det låter ju gott! Väldigt bråttom hade jag, och hann inte kolla speciellt mycket vad som var i. Den smakade... som havregryn mixat med lite torkad frukt och fruktjuice. Inte speciellt gott. Bars enligt mig ska vara knapriga, helst med lite nötter och frön och kanske lite bitar av torkad frukt.
På paketet lockar de även med "1 portion of fruit in every bar" - om jag vill få i mig en frukt så äter jag väl en frukt och inte en bar? Jaja, jag får fortsätta mitt sökande.

Kommentarer
Postat av: Hedvig

Har också letat efter nyttiga (och goda)barer, men alla jag hittar, även de som ska vara nyttiga, innehåller socker! så himla trist :( men är weetabix speciellt nyttiga då?

2009-08-31 @ 12:15:06
URL: http://myhealth.blogg.se/
Postat av: Hedvig

I och med fullkornsvete? betyder det att inget socker är tillsatt alltså?

och SMAKAR de sött?

2009-08-31 @ 17:17:54
URL: http://myhealth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0