Tips för näringsdrycksdrickare

  1. Frys näringsdrycken till glass i en skål eller ett glas. Och varför inte smaksätta med något? Jag frös en vaniljsmak och dolde päckelsmaken med mängder av kanel. Eller varför inte ta lite bär på toppen?
  2. Om du ska ta med näringsdrycken: Frys ner den och lägg ner den frusen i väskan, så är den i alla fall fortfarande kall tills du ska dricka den.
Hur gör ni för att få ner näringsdrycker? Har ni några fler tips så är det bara att komma med dem, de är välkomna! Jag funderar lite på att smaksätta choklad med kaffepulver också, återkommer med resultatet senare.

(Ja, bloggen glider lite av ämnet, men den handlar om min mat och i min mat just nu ingår näringsdrycker. Det är inte kul, men jag försöker göra det lite roligare.)

Kommentarer
Postat av: A

Blanda chokladsmaken med kaffe, blir som en slags kaffedrink och tar bort det värsta av den äckliga bismaken (i alla fall vad jag brukade tycka). Värt att prova!

2009-10-06 @ 16:56:54
Postat av: Anna

Recept på egen näringsdryck:



1/2 dl vispgrädde

1/2 dl mjölk

3–4 msk outspädd juice/nektar/saft

Frysta bär/frukt

Florsocker/strösocker



Mixa samman alla ingredienser

2009-10-06 @ 17:26:31
Postat av: Moa

Alltså verkligen: kaffepulver i chokladen! Jag provade att dricka den utan idag, men efter första klunken ba: "Nej måste blanda i kaffe!". Tar verkligen bort den värsta bismaken som överstående talare redan sagt ;)



Hoppas du hittar några andra knep!

2009-10-06 @ 18:02:52
URL: http://kvarter.blogg.se/
Postat av: Martina

Jag brukade värma mina med chokladsmak i en mugg i micron, försiktigt så det inte skär sig eller nåt i den förstörs.. Brukade mixa med fryst banan också, antingen chokladsmak, vanilj eller kola-karamell..

2009-10-06 @ 19:24:24
URL: http://mistelaj.blogg.se/
Postat av: hilli

brukar mixa med bär och frukt till en smoothie!rör ibland ner fil/youghurt/havremjölk så att det inte blir så sött!kaffesmaken är jättegod att värma och ha lite kanel på..kämpa på,krams!

2009-10-06 @ 22:21:47
URL: http://barahilliju.blogspot.com
Postat av: piimmie

vet inte vilka du har...men har nog själv provat alla. o dom som e godast e absolut Fortimel Yoghurt Style (fd Fortifresh) supergoda jag lovar,finns i vanilj-citron(min favvo) , hallon, persika-apelsin.



dom smakar mer yoghurtaktigt o e GÖÖÖR-goda att antingen dricka som dom e,lr bara lägga i frysen några timmar så blir dom precis som glass. jag brukade äta ur flaskan direkt med en lång sked,d blir lättare o äta den direkt så tycker jag,slipper man se mängden.

prova!

kram

2009-10-07 @ 09:01:45
URL: http://piimmie.blogg.se/
Postat av: anonym

mina är inte så farliga de finn ju olika märken fråga om andra märken att prova , de finnsnågra som nästan inte går ner tycke jag :p

2009-10-11 @ 14:59:37
Postat av: rebecca

- Använd som bas i smoothie/milkshake

- Värm dem

- testa en annan smak - alla är inte så usla

- mixa med is och gör till en tjock iskall dryck

- Blanda choklad och vanilj alt. banan och choklad - yummie

2009-12-28 @ 20:38:02
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se/
Postat av: Emma

Kul att se att du är tillbaka med bloggen den är fin :)



Bra tips på näringsdryck, ska prova då det är nåt som kan underlätta för mig, men det är äckligt som ahhh!



Vilka näringsdrycker har du ordinerats? Jag har fortimel och hatar det , resourse kaffe smak är väldigt god däremot men man lessnar snabbt på kaffesmaken.



Jag har frågat min dietist om jag inte kan byta till Fresubin har du provat den?



Kram!

2010-02-23 @ 09:06:57
URL: http://syrran.bloggproffs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0