Lunchsallad!

Något jag älskar att äta till lunch är sallad. När jag är hemma så gör jag nästan alltid sallad på det jag hittar, så här ser ni en salig blandning av rester och nytt. När jag gör sallad gör jag alltid såhär:

  1. Bas: Typ pasta, bulgur, matvete, quinoa, ris - ofta det som finns hemma.
  2. Salladsbas: Blandad sallad såsom ruccola, bladspenat, mangold, machésallad osv.
  3. Grönsaker/Frukt: Tomater, morot, paprika, lök, persika, vattenmelon, päron.
  4. Protein: Lax, strimlat kött, prosciutto osv.
  5. "Dressing": Yoghurtsås, keso, parmensanost, mozzarella, olivolja.
Nu låter det nästan komplicerat, men det handlar mest om att ta det man har som ser gott ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0