Magnum Temptation Chocolate (GB)

... smakades idag! Dock nådde den inte riktigt upp till förväntningarna kanske...

GB beskriver glassen såhär: Krispig, mörk belgisk choklad utanpå. Len chokladglass inuti med läckra bitar av vit belgisk choklad, sega brownies och mjuk chokladsås.

Tyvärr kan jag inte riktigt hålla med! Ni vet om man gör brownies hemma, så vill man ha dem perfekta, sådär segt kletiga? Precis som Ben & Jerry lyckas med i t.ex. Bohemian Raspberry. Så var inte dessa brownies? Utan det var mer browniesmulor i glassen, inte alls speciellt gott. Och enligt mig - mörk-choklad-freak - var chokladen utanpå inte alls tillräckligt mörkt, utan den smakade sådär sött som billig mörk choklad gör.

Okej, nu ska jag inte klaga för mycket, det var på det stora hela en rätt god glass... men om man ska härma Ben & Jerry så tycker jag att man ska göra det bra, dåliga kopior suger rent ut sagt. Nä, länge leve klassiska Magnum & riktiga Ben & Jerry's!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0