Rooiboste


TETIPS: Jag är en teälskare, men har för det mesta bara druckit svart te eftersom att det är vad vi alltid haft hemma. Igår upptäckte jag hur otroligt gott det är med Rooiboste, alltså så kallat rött te (även om det egentligen är ett sorts örtte). Jag köpte massor av tesorter till min - också teälskande - farmor i julas, men det var först nu jag smakade på den här sorten. Det dricks utan mjölk, men själv tar jag lite honung till.
"Rooiboste sägs kunna lindra mot besvär som allergier, astma, kolik, hösnuva och eksem. Till skillnad från vanligt te så innehåller inte rooibos något uppiggande koffein, och kan därför drickas sent på kvällen utan att ge sömnsvårigheter." Källa: Improveme.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0