Våfflor

Jag nämnde ju att det skulle bli våfflor till lunch, och det var farmor som gjorde dem. Det här är ett lite nyttigare men helt otroligt gott recept, som jag känner att jag borde dela med mig av. (Dock insåg jag att det är väldigt mycket svårare att göra våfflor rättvisa på bild än en stor, färgglad sallad)


12 laggar
3 dl vetemjöl
3 dl grahamsmjöl
3 små potatisar
7 dl mjölk
2 ägg
½ dl rapsolja
salt

Blanda mjöl och salt i en bunke. Riv potatisen. Mät upp mjölk och olja i ett stort mått och blanda sedan i ägg och potatis. Häll ner smeten över mjölet och vispa ihop allting. Låt gärna smeten stå svalt och svälla i en liten stund.
Grädda i våffeljärn och - som vanligt - njut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0