FJÄLLEN

Jag var i fjällen på sportlovet, och lyckades faktiskt knäppa ett par matbilder (fast i backen orkade jag inte släpa mig mig kameran). Det näst bästa med fjällen är att man kan äta så himla mycket - det bästa är skidåkningen såklart - till exempel våfflor med hjortronsylt och grädde efter lunch. Det är fint söh.


En dag åt jag femrätters. Men jag fotade tyvärr bara de tre sista rätterna. Efteråt var man lite lätt mätt.


Ost med blåbärssylt efter huvudrätten.


Sist men inte minst - vaniljglass med hjortronsylt. Jag älskar hjortronsylt!


Fika kan man också göra - stora, gooda bullar.


Vi var faktiskt på samma restaurang en gång till, bara för att det var så himla gott. Potatiskaka, rotfrukter i ugn och någon jämtländsk specialitet som jag glömt namnet på.


Väldigt mäktig, men god, chokladkaka till efterrätt.

Alla bilder utom fika-bilden är tagna med blixt, men jag hoppas att ni kan bortse från det eftersom jag för en gångs skull faktiskt uppdaterar.

Kommentarer
Postat av: Moa

alla <3 dina <3 bilder <3 och <3 att <3 du <3 uppdaterar <3 den där bullen såg damn fine ut!

2010-04-02 @ 22:17:35
URL: http://kvarter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0